söndag 8 september 2013

Fästa, fästa om, grafta, grafta, sy i knappar och en namnlös sötnos

Nu känns det som det ska efter en helt fantastisk sommar. Men septembersolen hjälper och jag traskar omkring somrig och förlänger pyttelite till när det ännu går att låtsas som att det inte är slut. Jag knyter lite trådar och gläder mig över att ha fått hänga med Stick å brinn och att det redan gett mig boosten jag behöver för att våga sticka offentligt under hösten.

Just nu knyter jag ihop trådar på lite projekt (en fästning, omfästning, grafting, grafting och sy i knappar) som blivit väldigt duktiga på att gömma sig för mig och anstränger mig för att inte sätta igång med mer nytt. En giraff utan namn t.ex. Kroppsdelarna dök upp på bloggen redan i april. Mönstret är från Ia Nyckelpiga och garnet rester från mina sunburst flowerish-filtar.



Inga kommentarer: