onsdag 24 juli 2013

Searching for knitmojo...

Tänkte att sticklusten skulle återvända med semestern. Men jag kan bara skönja den lite svagt trots att många av mina roliga projekt är nära final; pomegranaten är klar, måste bara fästa lite och sen blocka, Grace saknar en arm och kanter och det är lite att fixa med förkortning av armar på Que seran som fortfarande lever för att jag lyckades pracka den på svärmor =)



Translation 
Thought my knitmojo would return with vacation. But I can only sense it a bit even though many of my fun projects are near finish; pomegranaten is ready to be blocked, Grace is short of an arm and edges and I still have a bit to do shortening the sleeves on the Que seran which is still alive because I managed to force it on my mother-in-law. =)

3 kommentarer:

ozelote sa...

Åh, har du också gjort en Grace? Vad tyckte du om den? och vilket garn använde du? :)

'ulliganen sa...

Ja! Jag hade garnet (sandnes mini duett) och såg att du hade stickat den när jag letade mönster. Skittråkig att sticka men har aldrig varit med om ett mer välskrivet mönster tror jag. Superfint passar den också. Har inte testat att sticka upp-ner tidigare så det är lite av en uppenbarelse nu måste jag säga =)Vad gillade du din? Är du nöjd med den?

ozelote sa...

Haha, det är väl ungefär så jag också tycker. Skittråkig att sticka, fantastiskt skriven och blir superfin. Min var ju inte åt mig, men bäraren älskar den säger hon och jag är rätt sugen på att sticka en egen. Å andra sidan måste jag isåfall hitta motivationen att sticka en till, och det finns ju rätt gott om andra roliga mönster att testa...