lördag 1 december 2012

En sjal blir till nystan blir till mössor..

Nu är det 6 dagar kvar innan paketet ska nå Sticka och skicka-projektet och jag stickar för fullt på tredje babymössan.



Mönster: Magic coffee baby hat. Jätteenkelt mönster med vridna maskor i resåren. På de gröna har jag inte stickat i-cord på toppen men ska testa det på den rosa.
Garn: De gröna mössorna matchar koftor jag redan stickat till projektet. Jag hade garn kvar för en kofta men repade upp en gammal sjal jag nästan aldrig använt för att avsluta den andra. Av resten blev det dessa två mössor och en filt. Det rosa och vita är små nystan restgarner - därför tar ränderna slut så tidigt på mössan.
Stickor: 4.

Translation
Six days before the package has to reach the swedish Knit and send-project and I am knitting on the third babyhat.

Pattern: Magic coffee baby hat. Really simple pattern. On the green ones I did not knit the i-cord on the top but I am testing that on the pink one.
Yarn: The green ones matches small babycardigans I already knitted for the project. I had yarn enough for one and then tore up an old shawl I almost never used to finish the second. The rest became these two babyhats and a small afghan. The pink and white are all rests - thats why the stripes ends that early.
Needles: 4 mm.

Inga kommentarer: