måndag 29 oktober 2012

Gult, gult och vitt till en liten..

Död blogg innebär verkligen inte mindre aktivitet - snarare mer. I mitt fall så. Mest är det hemlisar och stickningar till "Sticka och skicka". Mitt i alltihopa hann jag med en liten minikofta till vänner som snart blir föräldrar.





Mönster: Femtimmarskofta (minus omslag). Slätstickningen ser lite plottrig ut på bilderna (skyller på snabbfoto och att jag inte hann spänna upp den) men den ser verkligen finare ut i verkligheten. Plutteliten miniminikofta med ordentligt fastsydda träknappar. Däremot är jag rätt säker på att det tar mer än 5 h för mig från uppläggning till mål på en sådan kofta.
Garn: Det översta gula är Schachenmayr Juvel, mitten Järbos Fuga och det vita längst ner så det inte sticks är lite Novita från Sju bröder.
Stickor: nr 5

Inga kommentarer: