söndag 23 september 2012

Ger inte upp på dig Morran!

Jag har inga problem med att sticka varma saker när det är varmt men när det är kallt är det bara varmt som är värt att stickas.

Nu är det Morrans tur. Påbörjade men väl till mönsterdelen blev jag missnöjd. Det är stora enfärgade partier och jag stickar fortfarande ganska hårt så det blir knöligt och fult där jag fäster tråden bakom. Först testade jag att haka upp efter ett jämnt antal, sen lite olika så det inte fanns något mönster på rätsidan men till slut undrade jag hur det egentligen ska göras. Så nu har jag kollat upp, läst och googlat och repat ut ner till resåren. Så det här finns inte längre. Men jag ger inte upp, börjar bara om på ett annat sätt. 


Tur är att jag har Morran. Hen lägger man inte ner efter första testet.

Inga kommentarer: