tisdag 3 juli 2012

Love circular blogging...

Det har ännu inte riktigt slagit mig hur stor den s.k. bloggvärlden är. Via en blogglänk till en annan brukar jag upptäcka någon ny blogg, foto eller kul projekt med mönster att spara till ett bra tillfälle. Vill man behöver det aldrig ta slut på idéerna.

Den här gången hamnade jag på Evas pysselsida, som virkat engelsk konfekt och länkar till mönster hos Made by Cecilia. Jag var tvungen att testa direkt och eftersom det råder konstant brist på bokmärken (trots upprepade försök att bota) här hemma virkade jag ett till mig själv.    



Mönster: hos Made by Cecilia. Den första jag började på stämde inte riktigt med bilden på Cecilias egna virkade, saknas en rad mellan 2 och 3 tror jag, så man får lägga till där för att de ska bli lika fina som hennes egna =)
Garn: Svarta är nån tunn rest som jag fick dubbla för att matcha tjockleken hos det rosa Jasmine från Kinna Textil.  
Nål: 1,5 och tightade till så att godiset blir tillräckligt litet för en pocket. Lika stor som en ätbar.  

Inga kommentarer: