torsdag 29 mars 2012

Latvijas Republika

Vi började semestern med en snabbvisit i Riga. Vi hann inte långt in i staden förrän någon i sällskapet spottade en färgglad stupränna - och jag skrattade till: -"Stickgraffiti!"  Det visade det sig vara en butik där de sålde garn, garnrelaterade saker och färdiga föremål. Trots att jag kände mig lite stressad och gick en kort tur fick jag med mig ett vackert garn hem. Definitivt värt ett besök


Före avresan hade jag planerat vad jag ville ha med hem; en sjal, garn och något stickat - eftersom jag ändå visste att vi skulle hinna med att besöka flyghangarsmarknaden så letade jag inte särskilt noga i början av turen utan njöt mest av alla vackra byggnader i den äldre stadsdelen och att jag inte förstod vad folk eller skyltar sa. Riga är en stad med en intressant historia, vi hann med lite sådant också.


Stickat var det inga problem att hitta. Tvärtom kändes det lite konstigt med ett par mönsterstickade vantar med innerhandske för typ 200 spänn.


Resten av semestern var det fina människor och väder, skidor och nästan ingenting annat alls. Nu akutstickar jag till hemlig tillställning men det är värt efter en fantastisk vecka. =)

2 kommentarer:

susiloci sa...

Que hermoso hilo, será un trabajo muy bonito.

'ulliganen sa...

Gracias port tu comment. Si, me gusta mucho este hilo pero no se que voy hacer con dos ovillos =)