fredag 10 februari 2012

Trög stickutveckling

Efter det roliga broderiet hade jag bestämt att jag skulle ta itu med trollets helvetes-gran-vantar där ingenting gått som det skulle.

Första vanten - fast jag följde instruktionerna- passade knappt mina egna händer. Tapper ändrade jag stickstorlek och började om. Granmönstret fortsätter ända upp och jag hade svårt att minska i det gråa utan att det vita syntes under - så jag drog och drog och fäste på olika sätt bak, tog upp och började minska om igen. Andra vanten - glömde bort att inte sticka två vänstervantar så när jag gjort klart två tredjedelar var det bara att ta upp. Bävar för tummarna.

Man får vara försiktig med vad man önskar sig - efterlyste ju ett krångligare stickprojekt - och jodå jag har lärt mig mycket...


=)

Inga kommentarer: