söndag 5 februari 2012

Seger över boleron

Ordnar med bloggdetaljer jag fortfarande inte luskat ut funktionen på ordentligt. Fått till en ny bloggheader i varje fall (tänkt fixa det länge eftersom teckensnittet verkar skifta beroende på dator), fast det blir inte alls så bra som det ser ut på den broderade verkliga lappen.


Söndagen har resulterat i en helt klar bolero. Nöjd måste jag säga - mitt första stickade plagg. Inte så avancerat så nog är jag redo att ge mig i kast med något kämpigare. Hittills har jag underskattat min nivå, nu ska jag överskatta den så att jag lär mig något =)

Efter första provningen igår fick jag sy igen ärmen lite längre än mönstret angav. Då satt den som den skulle över ryggen och jag blev nöjd. Idag har det varit för kallt att hoppa ur kläderna för ännu en provning.


Mönster: Jag har följt mönster nr 6 i boken "Klassisk stickning" av Lise-Lotte Lystrup. Råkade också hitta mönstret gratis här (Sunflower bolero) via Husmorsskolans länkar.
Garn: Tre nystan "San Remo" (bomull, metal) aka Svärmorsgarnet =)
Stickor: nr 2 och 2 1/2.

=)

Inga kommentarer: