torsdag 16 februari 2012

Punk-stickning-blogg och hornsuccé

Om någon har hittat till bloggen via google redovisar blogger vad de sökte. Jag vet inte vad jag ska kunna använda den där informationen till eftersom de flesta sökningar verkar misslyckats, passar helt enkelt inte riktigt med informationen som finns på bloggen. Men häromdagen fanns en träff på orden "punk stickning blogg" och jag blev glad. Jag vet att det beror på punkdinon men det känns lite som en bra riktning.

Punkig blev också polkagrishemlisen till en av de coolaste ungar jag känner.


Mönstret är "Tofsmössa" ur boken "Stickning - personligt och handgjort" från Läsförlaget. Men jag råkade nog punka till det med fler rader så att öronen blev ordentligt spetsiga. Som horn. Någon sa som en blandning av en gris och en demon. Huvudsaken är att födelsedagsbarnet (och jag) tyckte den var kul.
Stickor: 4,5
Garn: Liggande utan etikett men det är någon akrylvariant. Det vita är ull.

=)

Inga kommentarer: