torsdag 26 januari 2012

Sex timmars arbetsdag, tack.

Ibland önskar jag kunde producera saker i samma fart som jag hinner tänka en tanke innan nästa tanke gror - bara för att se hur det tänkta skulle se ut i materiell form. Jag vill virka, jag vill sticka och fästa massa. Besatt är nog ordet. Jag får istället tänka att alla tankar i sig är en utveckling till det som sedan blir till materiell verklighet. Och inse att det nog är bäst eftersom jag ändå inte hinner med en bråkdel av det jag vill.

Senaste tiden har det stickats till några rader på den enkla boleron. Jag har passerat hälften av längdmåttet i mönsteranvisningen som finns i "Klassisk stickning" av Lise-Lotte Lystrup (mönster nr 6) och tänker jag ska njuta av resten i helgen. =)

1 kommentar:

aliel sa...

Hej. Jag har precis hittat hit. Roligt när man hittar till en ny garnnördsblogg och kan ana att det finns en del gemensam ideologi bakom nystan och stygn :-)
Jag kommer att titta in igen!