måndag 24 oktober 2011

Nog med granar för mitt huvud

Jomenvisst blev det ett helgfoto på mössan! Egenstickad med mönster från samma bok jag nämnt i tidigare inlägg, ull/polyamid-garn från Novita och stickor nr 2 1/2. Jag stickar hårt. Nybörjarförklaring (ursäkt?) har jag förstått men det struntar jag i. Så spännande var det inte med mönsterstickning, men skam den som ger sig och därför har jag påbörjat en exakt likadan. Men den här gången följer jag instruktionerna så att trollets huvud passar.


 Där mönsterstickningen har tagit slut har jag också slutat låta det vita garnet följa mönstret bakom. Det blir på så vis lite kallare på toppen av hjässan men det kan väl inte vara meningen att det ska löpa med genom hela om det inte finns mönster? Kanske en smaksak. När det gäller vantar är det ju mer begripligt men huvudet är kanske bättre på rättvis fördelning. Får helt enkelt testa nu när det börjar bli mössväder.

Nähä, det här trodde man inte om sitt vuxensjälv. Peace out och just ja - stort grattis till en av de finaste som fyller år idag! =)

Inga kommentarer: