onsdag 21 september 2011

Sömn, raggsockar och katthäng.

Lugn och ro på kvällarna efter jobbet har lett till en underbar dygnsrytm. Jag sover så att jag inte är en zombie på jobbet och pigg på kvällarna. Men bloggen har jag inte fått rutin på än, lägger liksom mer tid på att hantverka än att blogga om det.

Mycket hemligheter har det blivit. Trollet fyllde år och fick lite hantverksrelaterat; ett broderikit med ett mönster som han gillar och ett par raggsockar som jag stickat. Eftersom vi oftast befinner oss i närheten av varandra när det finns tid att sticka fick jag sticka på raster, bussen och kompisträffar. Han skulle inte veta något alls, men till slut blev det för stressigt. Jag fick stänga in mig och han fick stränga order om att inte öppna dörren. Men det gick, de blev klara i tid. =)

Trollfötter.
Mönstret kommer från Johanna Wallins bok "Sticka småvarmt: mössor, vantar, sockor, halsdukar, benvärmare, muddar och kragar" och är stickat i ett Mellanraggigarn från Järbo, valt pga färgerna. Jag hade lite svårt att hitta mina nerpackade stickor så jag använde stickor nr 3 och stickade hårt.

Igår kväll blev det också lite hemligheter. Men mest katthäng.
Spinnande skrället (sagt med kärlek, vi börjar bli vänner nu).
Grattis C! =)

Inga kommentarer: