fredag 16 september 2011

Mjau!

Virkning är det jag kan bäst men amigurumitillverkning har jag inte riktigt nördat mig in på. Det mesta jag gjort har jag gett bort och det lilla som finns kvar här hemma tillhör trollet. Först måste jag passa på att visa kollektiv-Findus som jag nämnt i ett tidigare inlägg, virkad efter hjärtekattsmönstret.

En riktig jägare läser på om sitt byte.
Trollet älskar katter. När vi bodde i lägenhet var det inte riktigt läge att skaffa en, istället fick han en virkad svart. Mönstret kommer härifrån (tyvärr hittar jag inte inlägget med mönstret just nu). Oj, i hörnet på bilden nedan skymtar en blå pärla som är en del av en regnbåge som plattats till mig av finaste F! Den är riktigt snygg i blomkrukan.


Annars är jag fortfarande kär i figurerna i den där "Virka läskigt söta figurer" (eller-vad-den-nu-heter, mönstret till paret nedan är därifrån) men hittills har jag virkat och gett bort ett par och fått en av finaste vännen E! Det är svårt att få dem att se ut som i böckerna, får väl träna lite mer kanske.


Virkad av E (Jag saknar dig!)

Nu hittar jag inte fler. Ska leta upp trollet och ett glas vin istället. Trevlig helg!


Inga kommentarer: