tisdag 13 september 2011

Med internet!

Vi hade brist på internet efter flytten. Sedan igår är bristen avhjälpt och alla är lyriska. Det handlar inte så mycket om alla saker man måste göra (alla har ju internet på jobbet juh) som möjligheten att göra alla dessa viktiga saker hemma. Uppkoppling är en av alla saker på listan som börjar bli som de ska. Nu har vi kommit i ordning, börjat anpassa oss till pendling (eller så tar jag i och är överpositiv?) och kollektiv. Vi har kokat plommonmarmelad, plommon- och äppelmos (godaste ever!), fryst ner lite frukt, plockat äpplen och i denna stund ligger plommonlikören och sötar till sig. Så lite tid för annat har ändå funnits måste jag erkänna.
 
Godsaker på kräftskiva.
På kräftskivan för ett tag sen stickade jag klart "citronen" som fick växa till sig en omgång mer än i mönstret. I stundens hetta tyckte jag där behövdes lite mer garn att tynga axlarna med, kanske gjorde mitt garn att den blev lite mer satt innan blockning. Men fin är den och stolt är jag. Får återkomma med information om stickor och garn. Just nu har jag förträngt allt sånt viktigt.


Peace!

Inga kommentarer: